ON AIR

- Odpri v oknu

RIVA ROCK ME

HIT DNEVA

  • Skupina

    ROK'N'BAND (0) Vedno bom le tebe ljubil

  • Skupina

    GORAN KARAN (0) Za generaciju

  • Skupina

    JONAS BROTHERS (0) Only human

PESEM TEDNA

28.03.2020

Izbor poteka vsako soboto ob 9.35 uri. Zmagovalno skladbo pa lahko slišite v programu Radia Velenje dvakrat dnevno: po poročilih ob 9.30 in po poročilih ob 14.30.

Skupina

OBVEZNA SMER Bilo je kratko, bilo je sladko

  1. OBVEZNA SMER - Bilo je kratko, bilo je sladko
  2. DAMIR KEDŽO - Divlji vjetre
  3. THE WEEKND - Blinding lights

Varuhi zapuščine

V slovenske kinodvorane je prejšnji teden prišla vojna drama 'Varuhi zapuščine', posneta po literarni predlogi pisatelja Roberta M. Edsela, ki temelji na resnični zgodbi o največjem lovu na umetnine v zgodovini človeštva. Dogodki, predstavljeni v filmu, osvetljujejo omenjeni kontekst v času druge svetovne vojne, ko je poleg divjanja vojne vihre bil aktualen tudi pohlepen boj za največje človeške dosežke v kontekstu umetnosti. Ozemeljska težnja nacističnih osvajalcev se je prelevila tudi v rop nacionalnega bogastva, zapisanega v zgodovino in likovno umetnost. Sedem umetnostnih zgodovinarjev in kuratorjev se je podalo na vojno linijo z namenom, da poizkušajo ustaviti nezaslišan nacističen rop šestih milijonov umetnin, ki so jih posebne nacistične enote sistematično zbirale in kradle iz zbirk evropskih muzejev in zbirk zasebnih zbiralcev, tako židovskih kot ne- židovskih. Seveda je bilo ogromno umetnin tudi uničenih (večinoma zažganih), predvsem pa so bile uničene tiste, ki niso zadostovale konservativni nacistični logiki in tiste, ki so bile za tisti čas preveč sodobne ali polne svobodnega razmišljanja o človeku in življenju. Nacistični režim je za pokradene umetnine imel velikopotezne načrte, saj je Hitler nameraval po načrtih svojega arhitekta Alberta Speera v avstrijskem Linzu zgraditi največji svetovni muzej umetnosti, v katerem bi bila zbrana vsa zahodno- evropska umetniška zapuščina. Med pokradenimi umetninami so bile umetnine velikih mojstrov, kot so Michelangelo, DaVinci, Rembrandt, Van Eyck, … pa tudi veliko mojstrovin impresionistov, postimpresionistov in zgodnjih postavljavcev modernizma. Sodobna dela tistega časa so nacisti sistematično uničevali, saj so menili, da zelo kvarno vplivajo na družbo. Tako so z velikim veseljem kurili Pabla Picassa, Marca Chagalla, skupino die Brucke in Modri jezdec ter vso sodobno nemško (in tudi evropsko) umetniško sceno, ki se je bila primorana zaradi proti nacističnih teženj tudi izseljevati ali delovati le ilegalno. Svetovna umetnostno- zgodovinska stroka je tako dobila s podporo ameriškega predsednika Franklina na novo ustanovljeno Službo za varovanje in reševanje umetniških in zgodovinskih spomenikov po Evropi, iz katere je tudi izšla skupina sedmih kuratorjev (glavnih akterjev filmske zgodbe).
Težnja nacistične prevlade se je zelo močno zavedala pomena umetnosti za človeško družbo, tudi v kontekstu izbire, saj je bilo sistematično uničevanje sodobne umetniške produkcije zelo načrtno in previdno izbrano. Z reševanjem in vračanjem nakradenih umetnin, ki so jih nacisti sistematično zbirali in shranjevali večinoma v nemških rudnikih, pa se je po drugi svetovni vojni ohranila kulturna identiteta narodov, ki bi brez posega Službe za varovanje in reševanje umetnin ostala brez največjih spomenikov svetovne likovne umetnosti. Resnična zgodba, ki je predstavljena v filmu, je ljudem večinoma neznana. Po tolikih letih, ki so minila od konca druge svetovne vojne, se apokaliptična izrojenost nacizma in njegovih bolnih usmeritev pozablja, ta film pa predstavlja zgodbo o skorajšnjem koncu umetnosti na populističen in sprejemljiv način, ki je primeren za plasiranje omenjene vsebine konteksta v najširše ljudske sredine. Kako vzeti narodovo srce? Ukradeš in uničiš njegovo preteklo zgodbo, napisano ali zarisano, ni pomembno. In tega se je nacizem zelo dobro zavedal.
Naši varuhi in postavljavci zapuščine današnjega časa opravljajo pomembno nalogo, saj zapisujejo v prihodnost vse, kar je v naši zavesti danes. Hudi finančni rezi v nacionalni kulturni 'budžet' vplivajo na zaustavljeno rast nacionalnih umetniških zbirk, po drugi strani pa tudi apatija kulturnega sistema (ki se pogosto bolj trudi za lasten obstanek kot pa za poslanstvo) ne pripomore k pozitivnemu odnosu ljudi do kulture in umetnosti.
Zelo priporočam ogled vojne drame 'Varuhi zapuščine', saj menim, da bo marsikomu odprl nov pogled na pretekle dogodke in mogoče celo odprl novo, drugačno vizijo za prihodnost strpne in odprte človeške sredine.

- Nataša Tajnik Stupar, dne 06.03.2014

BLOGROLL


Domača lestvica

  1. Ana Soklič - Voda (171)
  2. Ditka - Ne vem, če veš (157)
  3. Simon Vadnjal - Nisi sam (115)
  4. Smaal Tokk - Kriza srednjih let (96)
  5. Manca Berlec - Večnost (47)
  6. Imset - Femme fatale (43)
  7. Rebeka Dremelj - Zdravo sreča (12)
  8. Gaja Prestor - Verjamem vase (5)
  9. Nuša Rojs - Dvojka (5)
  10. Saška - Še kar lovim... (3)
Podrobnosti

Tuja lestvica

  1. Rea Garvey - Let's be lovers... (35)
  2. The Weeknd - Blinding lights (21)
  3. Vatra - Sva naša ljeta (14)
  4. Dua Lipa - Physical (12)
  5. La Roux - Everything i... (3)
  6. Leteči odred - Hajde reci mi (2)
  7. Michael Schulte - Keep me up (2)
  8. Sean Paul &... - Calling on me (2)
  9. Circa waves - Sad happy (1)
  10. Dagny - Come over (1)
Podrobnosti

Narodnozabavna lestvica

  1. Peklenski... - Peklenski stas,... (82)
  2. Ansambel Glas - Gasilec... (63)
  3. Ansambel Poziv - Odkar sva skupaj (26)
  4. Ansambel Jarica - Najlepše je doma (16)
  5. Ansambel... - Planiška polka (7)
  6. Ansambel Naveza - Lunca sije (2)
  7. Ansambel... - Barabe (1)
  8. Ansambel... - Neznano dekle (1)
  9. Ansambel... - Modri encijan (1)
  10. Ansambel Žurerji - Vsaka punca... (1)
Podrobnosti

Glasbene želje